Wyższa Szkoła Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach zrealizowała projekt dofinansowany przez Narodowy Bank Polski w ramach programu edukacji ekonomicznej
pn. Budżet nastolatka - konsumpcja a oszczędzanie. Edycja I
Okres realizacji: 4 września – 30 listopada 2017 r.
Projekt skierowany był do 100 uczniów drugich klas szkół ponadgimnazjalnych województwa świętokrzyskiego:
- I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Busku-Zdroju
- II Liceum Ogólnokształcące im. Marii Curie-Skłodowskiej w Końskich
- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Końskich
- Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku-Zdroju
Cel projektu:
promowanie nowoczesnych postaw sprzyjających odpowiedzialności przy podejmowaniu decyzji finansowych poprzez:
- podniesienie poziomu wiedzy nt. gospodarki rynkowej i roli pieniądza w gospodarce
- podniesienie świadomości w zakresie dysponowania środkami płatniczymi
- nabycie umiejętności gospodarowania budżetem domowych, poruszania się na rynku finansowym oraz podejmowania właściwych decyzji konsumenckich
- rozbudzanie postaw i zachowań przedsiębiorczych
W ramach projektu uczniowie wzięli udział w 4 modułach 4-godzinnych:
Moduł 1. Ekonomia szczęścia
Moduł 2. Funkcje pieniądza
Moduł 3. Bogaty ojciec, biedny ojciec – ABC inteligencji finansowej
Moduł 4. Moje wydatki, ale czy mój wybór? – manipulacja w reklamie
Każdy uczeń wziął udział w 16 godzinach zajęć. Połowa zajęć (tj. 8 godzin - 4 dni po 2 godz.) zrealizowana została w szkołach w czterech blokach 2-godzinnych, zaś 8 godzin zajęć przeznaczonych była na jednodniowe warsztaty w siedzibie wnioskodawcy. Na zajęciach warsztatowych podsumowujących spotkania w szkołach uczestnicy projektu poznali Grę CASHFLOW.
Zajęcia warsztatowe w siedzibie Uczelni odbyły się 22 listopada 2017 r. Część zajęć z 8-godzinnego dnia warsztatowego poświęcona była grze Cashflow - uczniowie wykorzystywali w praktyce zdobyte wiadomości.
Podczas zajęć uczestnicy realizowali projekty wymagające dużej inwencji: